A Fejős Éva magazin 2017. júliusi számában megjelent egy interjú Sarhan Omarral

Ép testben ép lélek

Milyen termőterületekről érkeznek a Kalifához a termékek?

– Alapanyagaink a világ minden tájáról érkeznek. De azon termékeinket, melyek Magyarországon nis megteremek, mint a dió, mák, alma, meggy, pattogatni való kukorica, igyekszünk a magyar termelőktől felvásárolni.

A beszerzés irányítása a mai napig az én kezemben van. Úgy gondolom, hogy a legfontosabb, hogy vevőink a legjobb minőségű termékeket kapják, ehhez azonban elengedhetetlen a személyes kapcsolatok ápolása, vagy a legjobb termőhelyek ismerete. Legrégebbi személyes kapcsolataim a cégem alapítása idejére tehetők, így immár 25-30 éves múlttal bírnak. A földimogyoró Argentínából, a datolya nagy része Tunéziából érkezik. A fügét hol Görögországból, hol Törökországból importálja cégünk, mikor hol jobb minőségű az éves termés. Az utóbbi évek sikerterméke a vörös áfonya pedig a tengeren túlról érkezik a mandulával együtt.

Van-e még álma, célja amit a jövőre nézve megfogalmazott?

– Minél többet beszélgettem a termékeinkről és a vásárlóinkról a kollégáimmal, a termékeink egészségre gyakorolt jótékony hatásáról táplálkozási szakemberekkel, egyre inkább az éreztem, hogy nekem több a teendőm ezekkel a termékekkel, mintsem eljuttatni az élelmiszerüzletek polcaira.

Személyes célom és egyben a cégem küldetése, hogy fogyasztóinkat tájékoztassuk arról, hogy a vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag Kalifa aszalványok és magvak napi fogyasztása az egészséges táplálkozásunk része lehet, mellyel energiát és lendületet kaphatunk a mindennapjainkhoz.

Nemcsak a testi, hanem a szellemi egészségükhöz is hozzájárulhatnak azon értékes tápanyagok, amik az aszalt gyümölcsökben és magvakban benne vannak. Ha az ember teste és lelke is egészséges, akkor tud igazán újabb és újabb célokat kitűzni maga elé és lendülettel elérni azokat.

Többször említi, hogy ezen termékeik egész napra energiát, lendületet adhatnak…

– Igen, hiszen egy marék olajos mag, dió, mandula kiváló tízórai, uzsonna lehet, gyerekeknek az iskolában vagy nekünk az irodában. Energiát, lendületet kaphatunk belőle a további tanuláshoz, munkához. Pár szem aszalvány kitűnő energiaforrás edzés előtt, legyen az futás, kerékpározás, edzőtermi edzés. Baráti összejövetelek alatt egészséges nassolnivalók a natúr és sós magvak, akár egy pohár sör vagy bor mellé fogyasztva is kitűnő választás. Az utóbbi évek gasztroforradalmának köszönhetően, a klasszikus konyhai alapanyagaink, mint a lencse, szezámmag, kókuszreszelék, mazsola mellett az aszalványok és magvak is egyre gyakrabban használt alapanyagok lettek a konyhákban.

Személyes tapasztalat ihlette a cég küldetésének megfogalmazását?

– Így élem az életemet, már több mint egy évtizede egészségesen táplálkozom, naponta örömmel fogyasztom a termékeinket, rendszeresen mozgok, és így nap mint nap lendületet kapok céljaim eléréséhez. Mindezen tartalommal megtöltve született meg küldetésünk, programunk szlogenje: „Kalifa – Örömteli egészség..”, hiszen termékeink nemcsak egészségesek, hanem finomak is, és mindenki, minden napra megtalálhatja közülük a személyes kedvenc aszalt gyümölcseit és magvait. Így az egészséges táplálkozás nem tiltáson, hanem örömteli választáson alapul, azaz Kalifa – Eat what you love!

Mi még az ön és a Kalifa márka célja ezen küldetés keretein belül?

– A jövőben olyan személyekkel és szervezetekkel szeretnénk együttműködni, akiknek célja megegyezik a mi küldetésünkkel. A Kalifa büszkén támogatta a Magyar Everest Expedíció 2017 keretén belül Klein Dávidot és Suhajda Szilárdot, akik nagy célt tűztek ki maguk elé az idei évre, miszerint első magyarként oxigénpalack nélkül másznak fel a Mount Everest csúcsára, s bár a csúcsmászás meghiúsult, a fiúk teljesítményére büszkék vagyunk, hiszen a több mint két hónapos expedíciós időszakban számtalan kihívást teljesítettek, csak a pont nem került fel az „i” tetejére.

Amikor egy sajtótájékoztatón elhangzott a kérdés, mit eszik Dávid a hegymászás alatt, ő azt válaszolta, hogy aszalt gyümölcsöket és magvakat, ezekből kap megfelelő energiát és lendületet a hegymászáshoz, azaz a célja eléréséhez. Ezt hallva úgy gondoltuk, hogy Dávid a mi hiteles „nagykövetünk” lehetne a jövőben.


A kép mellett:

A Gilan Trading Kft. alapítója, a palesztin származású Sarhan Omar Názáretből érkezett a 80-as években Magyarországra ösztöndíjas egyetemistaként.

Meglepődve tapasztalta, hogy a hazájában oly népszerű egészséges csemegék, mint az aszalt füge, datolya, pisztácia, mandula hiányoztak a magyar élelmiszerboltok polcairól. Otthon az olajos magvak, aszalványok alapvető élelmiszereknek számítottak már abban az időben is, amikor a magyar vásárlóknak még az egzotikus narancs és banán is hiánycikk volt. Mikor cégét, a Gilan Trading Kft.-t megalapította, a világ legfontosabb, Iránban található pisztáciatermő területéről nevezte el.